fredag 2 april 2010

Det går ju som smort det här.




Ja, inte vet jag om det bara är min förtjänst men Rita hittade ju ett hem efter att jag börjat skriva om henne.

Och nu har även Valkyr och Rocky gjort det. Jag blev förstås jätteglad men nästan lite ledsen för att Rocky redan har flyttat. Jag hann aldrig säga hej då till honom. Men Valkyr är ännu kvar, fast bokad, så honom har jag klappat och mutat med lite extra kycklig utifall att han inte finns här när jag kommer nästa vecka.

Men det finns ju fler att göra lite reklam för, Maguai till exempel. En mycket mysig svart/vit honkatt som är väldigt kelig och gosig. Hon är faktiskt lite rolig också, får ofta riktiga lekfnatt. Hon föredrar skinka kan jag tala om, före kyckling.Och så blir hon så väldigt kelnödig ibland att hon går in i närmaste gosiga korg och står och trampar och spinner. Hon behöver definitivt ett eget hem där hon får utlopp och gehör för sin kelnödighet.

Men det är även dags för Avatar och Camelia att få komma hem. De gillar varandra, ligger ofta i en hög tillsammans. Avatar, som är lite socialare än Camelia, har muntrat upp Camelia en aning, hon var inte särskilt glad tidigare. Blicken sa allt annat än ”kom och klappa mig”. Men nu får jag en vänlig och nästan lite uppfordrande blick när jag går förbi. Den tolkar jag som ”gärna lite kyckling tack”. Och då får hon det förstås.

Sa jag att de är väldigt vackra katter? Ovanligt färg och teckning båda två. Svåra att beskriva - måste ses!


Ulla
volontär

1 kommentar:

  1. Vilken mysig och bra blogg du skriver, Ulla! Är de du som tar de fina bilderna också?
    Jag tycker du ska flagga lite för Oki och Doki inne på grön, två charmiga killar som LÄNGTAR efter en (eller fler) egen människa att älska ihjäl! :)

    SvaraRadera